zondag 24 augustus 2014

Mijn eerste dagen school

Eerste dagen school waren heel leuk. Heel veel nieuwe mensen leren kennen. Het is heel moeilijk om hun gezichten allemaal te onthouden, laat staan de namen. Langzaam lukt het me wel om de namen te onthouden. Ik heb leuke docenten, de vakken zijn goed te doen. Verder kan ik goed meekomen met de taal. Ik versta alles, heb alleen een beetje moeite met het praten soms.

Donderdag (eerste schooldag) heb ik meegetraind met het voetbalteam. Ik was helemaal vergeten dat ik 3 maanden lang geen harde training meer had gehad. Mijn conditie was bagger! Maar qua voetballen kon ik aardig meekomen. Elke dag hebben ze training, dus dan doe ik ook met hun mee.

Vrijdag avond hebben we een filmavond gehad met een paar vrienden. We hebben de film Non-Stop gekeken. Echt een aanrader!

Zaterdag avond hebben we iets nieuws gedaan (voor mij nieuw). We zijn naar een drive-in theater geweest. Dit is een bioscoop, maar dan buiten. Je komt er met je auto heen, zoekt een plekje voor het grote doek, en gaat op/in of voor je auto zitten. Ik heb eerst in de auto gelegen en ben daarna voor de auto gaan zitten. Foto's dat iedereen op elkaar ligt, is van na de film. Het geluid tijdens de film werkt trouwens wel goed. Je zoekt met je radio een bepaalde zender, en dan zet je je geluid hard genoeg dat je het voor de auto kunt horen!

Even een leuk verhaaltje over hoe we binnen kwamen rijden op het terrein. Iemand van ons had een gratis kaartje voor 4 personen. We waren met 7.... Samen met 2 andere boys hebben we op de achterbank op en over elkaar heen geleden, met kleden over ons heen en daar bovenop een paar tassen.. en het was gelukt! We hebben gratis een leuk avondje gehad.







Vandaag gaan we met het gezin (zonder moeder, omdat ze moet werken), van 4 tot 7 naar de regionale begeleiders van de uitwisselingsstudenten. Alle uitwisselingsstudenten uit de buurt komen naar hun huis, en daar zullen we eten en zwemmen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten